dissabte, 5 de gener del 2013

Objectius 2013


Negre sobre blanc aquí deixo constància dels meus objectius de cara a l’any que just ara comença per poder revisar-lo d'aqui dotze mesos i, d'aquesta forma, poder fer una valoració.

En primer lloc espero poder completar aquest any una Brevet de 400 km. L’any passat vaig iniciar-me en aquest mon i vaig fer les Brevets de 200 i de 300 km. que organitza la Penya Ciclista Bonavista de Manresa. La experiència va ser increible. La barreja de ciclisme i aventura, el sortir a fer kilòmetres hores i hores a sobre de la bici és una experiència meravellosa. De cara a 2014 m’agradaria intentar la Barcelona – Perpinyà – Barcelona però per saber si tinc cos per un repte d’aquesta magnitud haig de provar-me primer en una de 400 km. Una Brevet de 200 km. És molt assumible per un ciclista habituat a les tirades llargues però la de 300 ja comencen a ser paraules majors. Son quatre hores més a sobre de la bici. La de 400 ja no hi vull ni pensar, simplement sortiré a fer-la i a veure que passa.

El segon objectiu és la marxa cicloturista La Marmotte que es fa als Alps francesos. En aquesta marxa es pugen un munt de ports mítics del Tour de France: El Glandon, el Télégraphe, el Galibier i l’Alpe d’Huez. Casi res. Jo en m’ha vida no he fet tant desnivell en una sola jornada, més de 5.000 metres de desnivell acumulat. Els companys que ja l’han fet i coneixen les meves característiques ciclistes diuen que la puc fer sense problema, jo no estic tant segur però els hi agraeixo la seva confiança. El cas és que ja estic inscrit junt amb 15 companys del club que en una bogeria col·lectiva també s’han begut l’enteniment. Aquest repte m’obligarà a acumular molts kilòmetres aquesta temporada per arribar en condicions i amb garanties de fer un paper digne.



El tercer objectiu arribarà a les vacances d’estiu. A 2012 vàrem combinar unes vacances ciclo-familiars a Luz-Saint-Sauveur, al peu del Tourmalet, on jo vaig gaudir d’alguns ports mítics dels Pirineus i al mateix temps, amb la família, vàrem passar unes vacances inoblidables fent excursions per la muntanya. La intenció és al 2013 repetir una experiència semblant però en aquest cas a Itàlia. La zona concreta encara a determinar: Els dolomites em criden l’atenció per pujar ports però altres zones més planeres com la Toscana també m’atreuen molt. Ho anirem perfilant. En tot cas un “petit” port m’està dient des de fa temps que haig d’anar a visitar-lo: Il Passo dello Stelvio. Friso per recórrer cada una de les seves 48 corbes.



El quart objectiu te a veure, ja, amb la bicicleta de muntanya. Des de fa ja quatre anys, amb el meu grup d’amics “mountainbikers” fem una ruta de tres dies en bicicleta de muntanya. Encara estan en procés d’elecció de dates i ruta per aquest 2013 però en tot cas intentaré poder anar aquest any també. Fins ara ja hem fet els Pedals de Foc, Els Pedals d’Occitania, La Epic Trail Pirinees i els Pedals del Ports. Son tres dies de diversió assegurada. Ciclisme, cerveses, risses i piques sense mesura estan assegurats.

Finalment hi ha una idea que em ronda pel cap de fa temps. Un viatge de tres o quatre dies amb bici de carretera, lleuger d’equipatge però autosuficient, visitant una zona desconeguda i recorrent una gran distancia (600 km. En tres dies pot ser?). Marxar a l’aventura sense planificar res més que la ruta aproximada i obrint la ment a improvisacions sobre la marxa. Aquest punt és més una esperança que un objectiu fixat, ja veurem...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada